Ψάχνοντας πως ξεκίνησαν οι Αμερικάνοι την καλλιέργεια της φιστικιάς μετά το εξάμηνο ταξίδι του Whitehouse το 1929 στην τότε Περσία (Ιράν σήμερα) εντόπισα αυτή τη σελίδα (pdf αγγλικά) η οποία περιέχει κάτι σαν σχέδιο μαθήματος για σχολείο και αφορά το κελυφωτό φιστίκι. Έχει φτιαχτεί από ένα Ίδρυμα της Καλιφόρνια για την Γεωργία στις σχολικές τάξεις (Californian Foundation for Agriculture in The Classroom, CFATC, www.cfaitc.org)
Στη σελίδα του ιδρύματος διάβασα για την αποστολή του και μεταφράζω:
"Η αποστολή μας είναι να αυξήσουμε την ενημέρωση και κατανόηση της γεωργίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και μαθητών της Καλιφόρνια. Αποστολή μας πάνω απ΄όλα είναι η εκτίμηση της γεωργίας.
Η γεωργία είναι η βάση του πολιτισμού - η τροφή που τρώμε, τα ρούχα που φοράμε, τα υλικά κατασκευής των σπιτιών μας και πολλές από τις παραδόσεις και αξίες μας …όλα προέρχονται από την γεωργία και συλλογικά βάζουν τις βάσεις για το επίπεδο ζωής ενός έθνους
Καθώς οι γενιές των αμερικάνων απομακρύνονται από τα τις αγροτικές τους ρίζες, όλο και λιγότερος κόσμος καταλαβαίνει την σημασία της γεωργίας για την κοινωνία
Επίσης, όλο και περισσότερο, ο κόσμος με περιορισμένες γνώσεις και υπόβαθρο για τη γεωργία καθορίζει την αγροτική πολιτική.
Το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη γεωργία θα καθορίσει την ποιότητα ζωής όλων των γεωργών και κτηνοτρόφων, προμηθευτών, μεταποιητών, εμπόρων, λιανεμπόρων και καταναλωτών.
Το τι επιφυλάσσει το μέλλον για τη γεωργία θα καθορίσει την ποιότητα ζωής όλων των γεωργών και κτηνοτρόφων, προμηθευτών, μεταποιητών, εμπόρων, λιανεμπόρων και καταναλωτών.
Το Ίδρυμα της Καλιφόρνια για την Γεωργία στις Τάξεις εργάζεται με τους δασκάλους και μαθητές της τάξης K–12 για να βελτιώσει την εκπαίδευση χρησιμοποιώντας γεωργικά παραδείγματα. Προσφέρουμε στα παιδιά του σχολείου την γνώση για να κάνουν σωστά πληροφορημένες επιλογές. Κάποιοι μαθητές θα επιλέξουν την γεωργία ως απασχόληση ζωής. Όλοι οι μαθητές, ως μελλοντικοί ψηφοφόροι, θα πάρουν αποφάσεις για την γεωργία."
Ε τώρα τι να πει κανείς; Βλέπουν πολύυυυυ μπροστά οι άνθρωποι!!!!
Τι κάνουν δηλαδή;
Τι κάνουν δηλαδή;
Δεν περιμένουν τους πολιτικούς που θα βγούν να τους παρακαλάνε
να κάνουν κάτι καλό για τα προϊόντα τους
αλλά διαμορφώνουν από τώρα τους ανθρώπους που θα επιλέξουν τους κατάλληλους πολιτικούς.
να κάνουν κάτι καλό για τα προϊόντα τους
αλλά διαμορφώνουν από τώρα τους ανθρώπους που θα επιλέξουν τους κατάλληλους πολιτικούς.
Εμείς τι κάναμε τόσα χρόνια; Καταδικάζουμε την γεωργία για ρύπανση υδροφόρου ορίζοντα, αλόγιστη χρήση φαρμάκων και νερού, υπολείμματα φαρμάκων ...κ.α. Αυτό μόνο ξέρουν τα παιδιά στα σχολεία για την γεωργία.
Και ξέρετε γιατί έγινε αυτό; Γιατί για το περιβάλλον βρίσκαμε χρηματοδοτήσεις για την έρευνα από την Ε.Ε., για αυτό βρίσκαμε λόγους να ερευνάμε !!! Όπως ακριβώς για το βαμβάκι έδινε επιδοτήσεις η Ε.Ε., αυτό καλλιεργούσαμε.
Ποτέ δεν είχαμε συγκεκριμένη μακροχρόνια εθνική πολιτική!
Εθνική πολιτική θέλει βασικά
ανθρώπους με όραμα, συναίνεση, επιμονή, υπομονή
και το τελευταίο ........χρήματα !!
ανθρώπους με όραμα, συναίνεση, επιμονή, υπομονή
και το τελευταίο ........χρήματα !!
Όπως το εμπόριο και οι εξαγωγές θέλουν αρκετό και καλό προϊόν.
Σημείωση: συντονιστής για το φιστίκι στη δράση στα σχολεία έχει οριστεί η Διοικητική Επιτροπή για το Φιστίκι (Administrative Comitee for Pistachios, www.acpistachios.org) η οποία παρουσιάζεται ως ένας Ομοσπονδιακός Κανονισμός Αγοράς για τις φιστικιές που καλλιεργούνται στην Καλιφόρνια (Federal Marketing Order for pistachios grown in California). Άλλο και τούτο. Θα πούμε μάλλον περισσότερα σε άλλη δημοσίευση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου