Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2010

Τα κελυφωτά φιστίκια προστασία για τον καρκίνο των πνευμόνων και όχι μόνο

Μόλις το διάβασα σε αυτή τη σελίδα του Συλλόγου για την Έρυενα για το Καρκίνο των ΗΠΑ (American Association for Cancer Research, AACC), άρχισα να ψάχνω να δω που κρύβεται η χρηματοδότηση από το πρόγραμμα της WPA (Western Pistachio Association) και η Lynda με τον Stewart της Paramount Farms. Δεν βρήκα τίποτα ακόμα. Την ίδια ανακοίνωση διάβασα και σε αυτή και σε αυτή τη σελίδα, επαναλήψεις όμως της πρώτης. Το σχόλιο του Paul McHone στη δεύτερη σελίδα με προβλημάτισε.
Τι λέει λοιπόν η διαιτολόγος υποψήφια διδάκτορ, κ. Hernadez;
Λέει ότι υπάρχουν επιδημιολογικές έρευνες που προτείνουν ("suggest") ότι η gamma-tocopherol  προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη.  Με τα πειράματά της βρηκε λοιπόν ότι η cholesterol-adjusted serum gamma-tocopherol αυξήθηκε στις διαίτες με φιστίκια. Καταλήγει λοιπόν ότι τα φιστίκια είναι από αυτούς τους καλούς για την υγεία καρπούς (υπάρχουν και άλλοι) και ότι 68 γραμμάρια (117 τεμάχια ψίχας) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στις διαιτητικές στρατηγικές για την μείωση του κινδύνου καρκίνου του πνεύμονα.
Δεν απέδειξε δηλαδή ότι τα φιστίκια γιατρεύουν τον καρκίνο αλλά ότι "παράγουν" μια ουσία στον οργανισμό μας για την οποία εικάζεται ότι έχει προστατευτικές ιδιότητες.

Το πρόβλημά μου τώρα είναι ότι αν πιστέψω ότι η παραπάνω έρευνα είναι έγκυρη και δεν κρύβει στοχοποιημένη χρηματοδότηση από πίσω, τότε θα πρέπει να θεωρήσω ότι και αυτή είναι έγκυρη. Που μάλλον είναι, γιατί ποιός/ά ανέραστος/η θα χρηματοδοτούσε μια τέτοια έρευνα.

Για τις ευεργετικές ιδιότητες των κελυφωτών φιστικιών για τον οργανισμό θα βρείτε πολλά και στην σελίδα προώθησης του WPA . www.thegreennut.org: μείωση χολιστερόλης, μείωση κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, μείωση της βιολογικής μας αντίδρασης στο άγχος, μείωση του κινδύνου σακχαροδιαβήτη.
Αλήθειες ή ψέματα; 
Δεν ξέρω αλλά για όλα αυτά συνιστώ να προσπαθεί κανείς να εντοπίσει πάντα τα αντίστοιχα επιστημονικά άρθρα. Εκεί ποτέ τα πράγματα δεν είναι μαύρο ή άσπρο. Είναι πάντα γκρί. Νομίζω ότι οι φιστικάδες, που δεν αποκλείεται και να χρηματοδοτούν τις έρευνες, κρατάνε τα άσπρα και τα χτυπάνε να φουσκώσουν λίγο παραπάνω. Πάντως αυτό που φαίνεται σίγουρο είναι ότι τα φιστίκια παχαίνουν, γιατί όλοι προειδοποιούν ότι κάνουν καλό, αλλά συνιστούν μικρές ημερήσιες καταναλώσεις, 50- 100 γραμμάρια.

1 σχόλιο:

  1. Τυχαία βρήκα αυτό το άρθρο. Τρώω καθημερινά κελυφωτά ψημένα φυστίκια χωρίς αλάτι. Ψήνεται μέν το κέλυφος αλλά δέν υπόκειντε σε μεγάλο ψήσιμο και οι καρποί μέσα.

    Τους βάζω καθαρισμένους σε ένα μπλέντερ και σε 2 λεπτά γίνονται φυστικοβούτηρο (χωρίς λάδι, αλάτι, ζάχαρη, υδρογονωμένα ή οτιδήποτε άλλο.
    Αγνό 100% φυστικοβούτηρο.

    Το θέμα είναι ότι έχει πολλά θρεπτικά συστατικά τα οποία σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στον οργανισμό. Προβλήματα που μπορεί να γίνουν πολύ σοβαρά.

    Παραδείγματος χάρη τα 100γραμμάρια φυστίκια περιέχουν 62% της ημερίσιας ανάγκης σε φολικό οξύ. Άν τρώμε και από άλλες πηγές φολικό οξύ μέσα στην ημέρα αυτό γίνεται πολύ για τον οργανισμό. Το πρόβλημα έιναι ότι το πολύ φολικό οξύ προκαλέι καρκίνο. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι αυτοί που έχουν ήδη καρκίνο καλοήθη και τρώνε μεγάλες ποσότητες σε φολικό οξύ τότε ο καρκίνος γίνεται κακοήθης.

    Μεγάλη προσοχή λοιπόν. Λίγο και από όλα. Στη ζωή μας πασχίζουμε να έχουμε ποικιλία στην τροφή μας και στο πρόγραμμά μας. Κανονικό βάρος και άσκηση είναι 2 σύμμαχοι στη ζωή μας που μας κρατάν υγειής στο μυαλό και στο σώμα.


    Ποτέ μήν τρώτε προϊόντα τα οποία έχουν προσθέσει βιταμίνες και διάφορα άλλα στοιχεία τα οποία προορίζονται για καλό στον καταναλωτή.

    Παραδείγματος χάρη, χυμός πορτοκάλι με extra βιταμίνη C. Αυτή η extra είναι από χάπια και όχι φυσικά αποτελούμενη από φρούτα.

    Δέν χρειάζεστε τέτοιου είδους σκευάσματα από το σούπερ μάρκετ. Πέρνεται τις βιταμίνες από φυσικές τροφές.

    Τέλος, άν μπορείτε να φτιάχνεται στο σπίτι σας πράγματα τα οποία τα αγοράζατε από την αγορά σε συσκευασίες τότε θα κάνετε στον εαυτό σας μεγάλη χάρη μειώνοντας στο 0 τα ακατάλληλα συστατικά που βάζουν μέσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή