Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2009

Αίγινα. "Ανεβαίνει η ψυχολογία" για το Φιστίκι Αίγινας μετά το Aegina Fistiki Fest

Αισιόδοξο μήνυμα δίνει η Νέα Εποχή σε άρθρο της μετά την ολοκλήρωση της μεγάλης γιορτής του κελυφωτού φιστικιού της Αίγινας. Σε προηγούμενο άρθρο σχετικά με την Αίγινα και το fest, εδώ, έθεσα κάποιους προβληματισμούς για την εξωστρέφεια της Αίγινας, τις τιμές πώλησης των παραγωγών, την μεταποίηση (θεσμικό πλαίσιο για την οικοτεχνία) και είχα μείνει στο ερώτημα παραγωγού που περίμενε απάντηση για τα οφέλη που θα αποκομίσει. Το άρθρο δεν απαντά φυσικά στην παραγωγό για την τιμή του κελυφωτού φιστικιού Αίγινας, αλλά βλέπει κάποιο όραμα.
Θα ήθελα όμως να δω κάπου γραμμένη και την άποψη των ίδιων των παραγωγών, αυτών του νέου διοικητικού συμβουλίου του συνεταιρισμού, αλλά και των άλλων εκτός συνεταιρισμού.
Ας μου επιτραπεί να επισυνάψω όσα αφορούν τους συναδέλφους από την Αίγινα και το ξακουστό κελυφωτό φιστίκι ΜΑΣ.
[ .........
Προϋποθέσεις ανάπτυξης αγροτικής οικονομίας

Μετά από πάρα πολλά χρόνια η Αίγινα θυμήθηκε ότι έχει και αγροτική παραγωγή. Οι παραγκωνισμένοι και κυνηγημένοι αγρότες και φιστικοπαραγωγοί αισθάνθηκαν ξανά ότι έχουν μια θέση σε αυτή την κοινωνία και ότι μπορούν να έχουν ρόλο στην οικονομία του νησιού. Παράλληλα, το Φεστιβάλ τους έδωσε την ευκαιρία να ξαναβρεθούν, να αναπτύξουν ένα νέο σκεπτικό για τις καλλιέργειές τους, να δουν με αισιοδοξία το μέλλον τους, να εντοπίσουν νέες ευκαιρίες για τα προϊόντα τους και βέβαια, να αποκτήσουν άμεση επαφή με πελάτες. 
Νέοι εμπορικοί δρόμοι για το φιστίκι

Είναι ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα που έβαλε το Φεστιβάλ. Μια μεγάλη γιορτή δεν μπορεί από μόνη της να χτίσει νέες μεθόδους μάρκετινγκ, να λανσάρει το προϊόν με διαφορετικούς τρόπους και να αποδώσει υψηλότερα κέρδη στους παραγωγούς, τους εμπόρους και τους μεταποιητές. Αυτό που μπόρεσε να πετύχει όμως, είναι να ξεκινήσει ένας ουσιαστικός προβληματισμός, να ανοίξουν μάτια και αυτιά, ώστε να προκληθεί ένας διάλογος που μεσοπρόθεσμα είναι σίγουρο ότι θα αποφέρει σημαντικά αποτελέσματα. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δούμε σταδιακά αύξηση της παραγωγής, καθώς και επιχειρηματίες που θα επιδιώξουν να δώσουν νέες κατευθύνσεις στο εμπόριο.
..........
Οι μαθητές
Άραγε, πώς βλέπει η νέα γενιά, τα παιδιά που σήμερα είναι 9 – 10 – 12 χρονών, το φιστίκι, την αγροτική παραγωγή, τις αγροτικές εργασίες; Και πώς θα μπορούσε να αντιμετωπίζει αυτό το θέμα η νέα γενιά μετά από 3 – 4 χρόνια, έχοντας συμμετάσχει σε επόμενα Φεστιβάλ και λαμβάνοντας περισσότερες παραστάσεις μέσα από περιβαλλοντικά προγράμματα στα σχολεία, στα φροντιστήρια, στα γυμναστήρια; Η Αίγινα οφείλει να συμφιλιώσει τη νέα γενιά με τις αγροτικές εργασίες. Η πρωτογενής παραγωγή πρέπει να ξαναπεράσει σε Ελληνικά νεανικά χέρια, αρκεί οι νέοι να αγαπήσουν αυτό το αντικείμενο, να μην το θεωρούν παράταιρο και σε κάθε περίπτωση να αντιληφθούν ότι υπάρχει και κέρδος, εφόσον εκσυγχρονιστούν κάποια πράγματα. To Aegina Fistiki Fest έδειξε ότι ακόμα και μια αγροτική καλλιέργεια μπορεί να είναι «in» και έστειλε ένα μήνυμα προς τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους όσους μπορούν να δώσουν στα παιδιά μας έναν άλλο τρόπο σκέπτεσθαι για τη γη, την πρωτογενή παραγωγή, το περιβάλλον.
............... ]
Με αφορμή την τελευταία παράγραφο για τους μαθητές, θα σας δείξω σε άλλο άρθρο εδώ, τι έγραψαν μαθητές από τα Μέγαρα για την περιοχή τους. Από τα γραφόμενά τους, αμφιβάλλω αν ξέρουν ότι τα Μέγαρα έχουν Π.Ο.Π. κελυφωτό φιστίκι. Αλήθεια ξέρει κανείς αν υπάρχει Φιστίκι Μεγάρων; Έμεινε κανένας φιστικοπαραγωγός εκεί; 
Ατελείωτοι αυτοί οι συνειρμοί. Ευτυχώς εδώ στο blog, μπαίνουν σε κάποια τάξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου